לב קשוב

הרגע בו פוקד אתכם משבר או מחלה קשה, המאיימים על שגרת חייכם, הוא רגע קשה מנשוא. התמודדות עם שינוי קיצוני בחיים עתידה להיות בלתי צפויה, הן ברמה הנפשית והן ברמה הפיזית.
אין זה משנה לאיזה משבר נקלעתם, או איזו מחלה פקדה אתכם, אין סיבה שתתמודדו לבד, יש מי שיכול ללוות אתכם ולתמוך בכם רגשית, בקצב שלכם ובערוץ התקשורת בו אתם בוחרים. שרה ויינשטיין

חוות דעת

  • «ברצוני להודות לך על ההרצאה המעניינת והמאלפת שהגשת לנו בנושא ליווי רוחני לצוות מזכירות ומנהלות משרד של חברת שי. הרגישות ,האהבה והתמיכה שאת מעניקה למטופלים הקסימו את הנוכחים

    והבהירו את חשיבות התחום שאת עוסקת ומפתחת

    בהצלחה בהמשך הדרך».
  • « אני רוצה להודות לשרה על הטיפול שלה, שקיבלתי ממנה במשך הזמן שהיא הגישה לי
    וכן יכולתי לספר לה את סיפור חיי
    וזה עשה לי טוב
    הוקל לי
    תודה רבה לך
    שרה, היית נהדרת
    באהבה, מרונן ».
    לצפייה בהמלצה לחץ כאן
  • « אני רוצה לספר לכם על מלאכית שפגשתי לפני מספר ימים קוראים לה שרה ויינשטיין נפגשנו בקבוצת הפייסבוק –"להורה שלי יש סרטן"...שרה החדירה בי הרבה כוחות.אשה מיוחדת שהצליחה לחזק אותי לחזק את משפחתי בתקופה כל כך קשה שעברה עלינו... ».
    לצפייה בהמלצה המלאה לחץ כאן

אודות לב קשוב

הרגע בו פוקד אתכם משבר או מחלה קשה, המאיימים על שגרת חייכם, הוא רגע קשה מנשוא. התמודדות עם שינוי קיצוני בחיים עתידה להיות בלתי צפויה, הן ברמה הנפשית והן ברמה הפיזית.

אין זה משנה לאיזה משבר נקלעתם, או איזו מחלה פקדה אתכם, אין סיבה שתתמודדו לבד, יש מי שיכול ללוות אתכם ולתמוך בכם רגשית, בקצב שלכם ובערוץ התקשורת בו אתם בוחרים.

המפגש ביננו מעניק לכם הזדמנות לדבר ולחלוק את המחשבות על מהות החיים המשבר והמחלה. על ההתמודדות היום ועל החלומות מחר. אני אהיה שם עבורכם, אבין את המצוקות אליהם נכנסתם ויחד נצעד בשבילי הקושי צעד אחר צעד. יחד נתמודד עם מה שקורה כאן ועכשיו, ויחד נמצא את הכוחות הטמונים בכם, בכדי לעבור את התקופה הקשה בשלום.

שרותי לב קשוב

  • 1ליווי אישי ופרטני
  • 2ליווי משפחתי
  • 3קבוצות תמיכה
  • 4סדנאות.
  • 5הנחייה לצוותים
  • 6הרצאות לצוותים במקומות עבודה (בתי חולים, הוסטלים וכדומה)

קצת אודותיי

שמי שרה ויינשטיין. לאחר שנים כמאמנת אישית, בחרתי להתמחות ולהתמקצע ב"ליווי הרגשי", שהחל לתפוס תאוצה בישראל. הרצון והיכולת גם יחד, הם שהובילו אותי לסייע לאנשים רבים עם משברים קשים בחייהם ולהעניק להם סיוע רגשי חיצוני. הנוכחות שלי בתוך המשבר והמחלה, מאפשרים לכם להיות ניטרליים בתוך המולת המשבר ולפרוק את אשר על ליבכם, מבלי להתחשב ברגשותיי. במהלך המפגשים בינינו נתמקד בכם וברגשותיכם בלבד. נחווה יחד את התקופה הקשה אותה אתם עוברים, בלי לקבוע מטרות ובלי להשרות לחץ. אנחנו לא נכנס לטיפול פסיכולוגי, אנחנו נעבור את התקופה הקשה ונתמודד עם המציאות היום יומית אותה אתם חווים.

בהשכלתי אני מאמנת אישית, בוגרת בית ספר עוצמה למאמנים. בעברי לקחתי חלק באוניברסיטת חיפה בלימודי אינטליגנציה רגשית והנחיית קבוצות. בפעילות השגרתית אני בעלת ניסיון קליני במחלקה האונקולוגית בבית חולים מוכר וגדול בצפון הארץ ובימים אלו אני מסיימת קורס לליווי רוחני דו שנתי – בארגון תשקופת

למי מתאים הליווי הרגשי

  • +אדם שזה עתה התבשר על מחלה קשה שעתידה לשנות את מציאות חייו
  • +מי שממתין לתוצאות בדיקה ושרוי במתח בלתי נשלט
  • +מי שקבל "בשורת איוב" שמשנה את החיים על פיהם
  • +בני משפחתו של חולה קלה ואף סופני
  • +חולים פסיכיאטרים מאוזנים
  • +מי שמחפש דרך להפיג את הפחד והבדידות בעקבות אירוע קשה ומשבר ועוד

שרה ויינשטיין מלווה אתכם במשבר ובמחלה וצועדת יחד אתכם ועם בני משפחתכם יד ביד לכל אורך הדרך



ליווי ותמיכה

  • ליווי אישי ופרטני

    השיטה בה נעזרת ויינשטיין היא הליווי הרגשי, אשר מאפשר התמודדות עם המציאות היומיומית והעכשווית, מבלי להיכנס אל נבכי ההיסטוריה. השיטה מאפשרת לאדם לחוש כי הוא במרכז ובמסגרת הליווי מתעכבים על הנושאים אותם בוחר האדם.

    למידע נוסף

  • סדנאות וקבוצות תמיכה

    • סדנאות לנשים
    • קבוצות תמיכה
    • ילדים להורים מבוגרים בונים ערוץ תקשורת בונה

    למידע נוסף

  • הרצאות לארגונים

    הצטרפו להרצאות של "שרה ויינשטיין" והכירו את ערוץ התקשורת והשפה החדשה אותה ניתן לפתח עם המטופל. ארגונים רבים במהלך היום יום מכשירים את הצוות הרפואי והסיעודי להתמודד עם מצוקות המטופל. ההרצאות המרתקות של "שרה ויינשטיין" יחשפו את הצוות המטפל אל שיטת ה "ליווי הרוחני" שהוכחה כאפקטיבית הן למטופלים והן לצוות המטפל.

    למידע נוסף

ליווי אישי ופרטני

החיים מזמנים לנו לא פעם התמודדויות עם מחלות, ואירועים מגוונים המציבים אותנו בעיצומו של משבר. היכולת להתמודד עם אירועים קשים היא אינה פשוטה ועל כן נכון להסתייע בבעלי מקצוע המאפשרים התמודדות קלה ונעימה יותר.

שרה ויינשטיין מעניקה ליווי מקצועי חם ואנושי, המאפשר לכם לחלוק מחשבות על מהות החיים המשבר והמחלה. באמצעות הליווי במסגרת "ליווי רוחני" תוכלו להבין ולהתמודד עם המצוקות אליהן נקלעתם ולמצוא בתוככם את הכוח להתמודד איתן. הליווי מוענק לאדם ולבני משפחתו החווים את המשבר כל אחד מזווית אחרת. באמצעות הליווי נתמודד יחד עם המצוקה ונעבור אותה צעד אחר צעד בצחוק, אהבה, הכלה עצב ושמחה.

השיטה בה נעזרת ויינשטיין היא הליווי הרגשי, אשר מאפשר התמודדות עם המציאות היומיומית והעכשווית, מבלי להיכנס אל נבכי ההיסטוריה. השיטה מאפשרת לאדם לחוש כי הוא במרכז ובמסגרת הליווי מתעכבים על הנושאים אותם בוחר האדם.


למי מתאים הליווי הרגשי

  • אדם שזה עתה התבשר על מחלה קשה שעתידה לשנות את מציאות חייו
  • אדם הממתין לתוצאות בדיקה ושרוי במתח בלתי נשלט
  • אדם שקבל "בשורת איוב" המשנה את החיים על פיהם
  • בני משפחתו של אדם הלקה במחלה קלה או סופנית
  • חולים פסיכיאטרים מאוזנים בלבד
  • מי שמחפש דרך להפיג את הפחד והבדידות בעקבות אירוע קשה ומשבר ועוד

כיצד מתבצע הליווי הרגשי

באפשרותכם שתי גישות לקבלת הסיוע בהתאם לרצון האישי שלכם ולנוחיותכם
ליווי המתבצע דרך הסקייפ מאזור הנוחות שלכם
ליווי באמצעות פגישות אחד על אחד במקום המועדף עליכם באופן אישי

שרה ויינשטיין מאמנת אישית בוגרת בית ספר "עוצמה למאמנים", למדה בעברה באוניברסיטת חיפה במסלול אינטליגנציה רגשית והנחיית קבוצות. בשנת 2013 השתלבה בלימודי קורס "ליווי רוחני בארגון תשקופת ובצעה הסבה מקצועית. שרה ויינשטיין מלווה אוכלוסייה המתמודדת עם קשיים הנובעים ממחלה או משבר באכפתיות, אהבה, מקצועיות ומסירות.
לשרה ויינשטיין ניסיון קליני מהמחלקה האונקולוגית בבית חולים גדול ומוביל בצפון הארץ.

אם גם אתם מחפשים בעל מקצוע ייחודי שילווה אתכם יד ביד אל עבר המחר,
צרו קשר והכירו את שרה ויינשטיין ואת הליווי הרגשי רוחני אותו היא מעניקה.

סדנאות

החיים מעמידים בפנינו אתגרים לא פשוטים איתם עלינו להתמודד. ההתמודדות עם משבר או מחלה קשה, עתידה לא פעם להשפיע באופן "קיצוני", הן על האדם שעומד במרכז והן על סביבתו המהווה עבורו עוגן. השתתפות בסדנאות בכלל, ובסדנאות של שרה ויינשטיין בפרט, הינה דרך ההתמודדות אפקטיבית ומוכחת כמסייעת לאדם ולסביבתו.

כך נולד הרעיון

ההבנה כי סדנאות עתידות להוות מצע חיוני להתמודדות עם התקופה הלא פשוטה אותה אתם חווים, נולדה והתגבשה תוך כדי עבודה רציפה ואינטנסיבית אותה בצעתי עם אנשים שונים ומגוונים שחוו משבר או התמודדו עם מחלה קשה. הסדנאות ייעודיות ומכוונות לקהלי יעד שונים ומטרתן היא ליצור מרחב תומך מכיל ומקבל.

הסדנאות של שרה ויינשטיין

  • סדנאות לנשים

    סדנאות המיועדות לקהל הרחב המעוניין לרכוש ארגז כלים שיסיע לו לפתור בעיות ומצוקות. הסדנאות מועברות לנשים המתמודדות עם משבר ומחלה ולצוותים המקצועיים שבאים במגע עם נשים אלו. הסדנאות מועברות לצוותי עובדים מהתחום הטיפולי, מועדוני גמלאים ועוד.

  • קבוצות תמיכה

    קבוצות התמיכה מתקיימות בין פעם לפעמים בשבוע ומאפשרות לנו לבנות עבודה דינאמית במטרה ליצור מרחב תומך, מקבל ומחבק. קבוצת התמיכה יכולה להתנהל על בסיס קבוע או חד פעמי בהתאם לצורך האישי של כל אחד מכם. בקבוצה תתמודדו עם הקשיים אותם אתם חווים בקבלה, הבנה והכלה מלאה.

  • ילדים להורים מבוגרים בונים ערוץ תקשורת בונה

    סדנאות חד פעמיות המכילות בין 15 ועד 20 (משתתפים לכל היותר) בנות שעתיים לערך בהתאמה אישית. מטרת הסדנא היא לאפשר לכם ילדים להורים מבוגרים, לפתח תקשורת בונה ובריאה יותר. במהלך הסדנא נעניק לכם ארגז כלים בו תוכלו לפתח מרחב בטוח להעלות את הסוגיות איתן אתם מתמודדים במהלך היום יום עם הוריכם המבוגרים, בין אם אלו הם פחדים, לחצים, מועקות ועוד. במהלך הסדנא ובסיומה תוכלו לדבר עם הוריכם מלב אל לב, להכיר את אופן מחשבתם ולהגיב בהתאם.

אל תיכנעו לקושי והצטרפו אל סדנא איכותית וייעודית שנבנתה בדיוק רב עבורכם.
למידע נוסף צרו קשר ונשוב אליכם במהירות האפשרית ובלב קשוב.
שרה ויינשטיין מוסמכת "בליווי רגשי" זמינה עבורכם ועבור בני משפחותיכם.

הרצאות לארגונים

הצטרפו להרצאות של "שרה ויינשטיין" והכירו את ערוץ התקשורת והשפה החדשה אותה ניתן לפתח עם המטופל. ארגונים רבים במהלך היום יום מכשירים את הצוות הרפואי והסיעודי להתמודד עם מצוקות המטופל. ההרצאות המרתקות של "שרה ויינשטיין" יחשפו את הצוות המטפל אל שיטת ה "ליווי הרוחני" שהוכחה כאפקטיבית הן למטופלים והן לצוות המטפל.

תעצומות נפש נתונות בכל אדם (גם בעת משבר או מחלה), אך על מנת להיעזר ולממש את תעצומות הנפש הללו, יש "למצוא" אותן באמצעות ארגז כלים אותו נושא איתו הצוות המטפל ומעבירו אל האדם "הכלוא" במצוקה. לא פעם נקלע הצוות המטפל גם הוא למבוי סתום אל מול המטופל, ולשם כך יש לבצע הרצאות מתחומים שונים ומגוונים, המסייעות לצוות לרכוש טיפים להתמודדות עם סיטואציות שגרתיות וחריגות.

ההרצאות של שרה ויינשטיין

הרצאות המוענקות על ידי שרה ויינשטיין מאפשרות לצוות הרפואי ולצוות המטפל, להיחשף אל שיטת טיפול ייחודית מעולם הליווי הרוחני. באמצעות ההרצאה תפתחו ערוץ תקשורת חדש עם האדם העומד מולכם, ערוץ המאפשר לו להרגיש כי המצוקה בה הוא נתון מתקבלת על ידכם וכי אתם עוטפים אותו בשתי ידיים ונוכחים למענו, בקצב שלו וביכולות ההתמודדות המתאפשרים לו בכל זמן נתון. עוד תרכשו כלים אשר יסייעו לכם להתמודד עם בני משפחותיהם של מטופליכם.

למי מיועדות ההרצאות של שרה ויינשטיין

ההרצאות מוענקות לארגונים ומוסדות מגוונים אשר מתמודדים עם אוכלוסייה במצוקה עקב מחלה, משבר או מוגבלות שונה. בין היתר מוענקות ההרצאות ל:

  • עובדים סוציאליים
  • צוותי מחלקות (אונקולוגיה, גריאטריה, טיפול תומך ועוד)
  • דיירים, מטפלים ואנשי צוות בבתי אבות או דיור מוגן
  • הוסטלים
  • אגפי רווחה של העיריות השונות ברחבי ישראל
  • דיירים, מטפלים ואנשי צוות בבתי אבות או דיור מוגן
  • ארגונים לאנשים עם מוגבלויות

שרה ויינשטיין העניקה הרצאות לארגונים רבים ומגוונים, מהם קבלה פידבקים חיוביים. משתתפי הסדנא מעידים על שיפור ניכר בתקשורת עם המטופל ועל דרך חדשה שנסללה עבורם ועבור האדם העומד במרכז ההתמודדות.

הרצאות של שרה ויינשטיין הן דינאמיות, מעניינות וממוקדות,
המאפשרות לכם לרכוש כלים חדשים ואפקטיביים להתמודדות יום יומית
עם קבוצות בעלי מוגבלות ומצוקות הנובעות ממשברים ומחלות

סרטונים

מאמרים

מחשבות על לב טולסטוי " מות איוון איליץ' "

לב טולסטוי היה סופר ופילוסוף קיומי. אחד מהנציגים המבריקים של הפילוסופיה הדתית הרוסית של המאה ה-19. את ההשקפות הפילוסופיות שלו תיאר ביצירתו הפילוסופית שכותרתה " וידוי. מהי האמונה שלי?"


שיחה בבית חולים

התבקשתי לדבר עם מ., בעלה של ק. המאושפזת במחלקה אונקולוגית.

מ. מגלה סימני מצוקה רגשית עקב החמרת מצב בריאותה של אשתו.

לפי דברי האחות, בשיחות עם הצוות מ. מרבה לבכות וטוען שימות יום אחרי אשתו.


מחשבות על לב טולסטוי " מות איוון איליץ' "

לב טולסטוי היה סופר ופילוסוף קיומי. אחד מהנציגים המבריקים של הפילוסופיה הדתית הרוסית של המאה ה-19. את ההשקפות הפילוסופיות שלו תיאר ביצירתו הפילוסופית שכותרתה " וידוי. מהי האמונה שלי?"

לדברי טולסטוי, רק אמונה באלוהים עוזרת לאדם למצוא את משמעות החיים. לאחר שיקול דעת ארוך, הוא מגיע למסקנה שהאמונה היא שנותנת לחיים " משמעות שלא נהרסת על ידי סבל, ייסורים ומוות"
"מותו של איוון איליץ'", שנכתב על ידי לב טולסטוי בשנת 1886 ועבודה זו שייכת לקטגוריה של קיומיות, כיוון שהיא מתייחסת למוות כחרדה קיומית בסיסית של הקיום האנושי, וזה אופייני לפילוסופיה קיומית.
הסיפור מתחיל עם הידיעה על מותו של איוון איליץ', שנודעת לעמיתיו, חברי בית המשפט והתובע מעיתון הבוקר, בעת שהיו יחד במשרד בזמן הפסקה. טולסטוי כאמן מתאר את המוגבלות, חוסר היכולת להזדהות ומאפייני חוסר הרגישות של הדמויות: כל אחד מהם, ברגע שנודע לו על מותו של "חברו", המחשבה הראשונה שלו היא על השינויים האפשריים במערכת המשפטית בזכות המקום שהתפנה.
גיבור הסיפור איוון איליץ', אדם רגיל שעובד בבית המשפט, לא מצויר כדמות שלילית. זוהי דמות של אדם שדומה לאנשים אחרים "כמו כולם".
"ההיסטוריה של קורות החיים של איוון איליץ'הייתה פשוטה ורגילה ביותר."
מוטיב בינוניות ואוניברסליות חוזר ונשנה שוב ושוב, לא רק בהקשר לחייו של הגיבור. אפילו מת, לפי תיאורו של המחבר, אינו שונה מכל המתים.
- "איש מת שוכב, כפי שמתים תמיד שוכבים, ומבליט את מצחו כמו כל המתים, מצח שעווה צהוב ...".
לפי הנורמות החברתיות איוון איליץ'היה אדם עליז וחברותי בחברה, וקפדן ורשמי בעבודתו. לאורך כל חייו, איוון איליץ כיבד ונמשך "כמו זבוב לאור' אל מכובדי החברה. הוא תמיד חיפש את האישור שלהם וניסה להתאים לנורמות המוסר שלהם. הייתה חשיבות לחיצוניות על פני הפנימיות. כל מה שיכול להיחשב כלא מוסרי, אבל נעשה "בידיים נקיות, חולצה נקייה ומילים בצרפתית," אושר, ולכן נחשב מקובל. אבל לנוכח פני המוות, השקר המקובל מתברר כ"לא זה" ומתפורר לאבק.
במסגרת תפקידו כשופט בוחן, איוון איליץ' שולט במיומנות 'הדחקת כל הנסיבות מעצמו, שאינן קשורות לשירות ולהפיכה של כל מקרה מורכב לצורה שבה ההתעסקות בו באה לכלל ביטוי באופן חיצוני על נייר, ושאינם נכללים לחלוטין בדעתו האישית, והכי חשוב, מאפשר לקיים את כל הנהלים הנדרשים ". בביטול היחס האישי-רגשי למקרים שמתרחשים בבית המשפט ובלי להרגיש בחוסר הטבעיות של העבודה החדשה שלו, איוון איליץ מחשיב אותה די אטרקטיבית ומעניינת. האטרקטיביות העיקרית הייתה ההבנה של הכוח, שהוא הרגיש שיש לו עכשיו "כולם, ללא יוצא מן הכלל, האנשים החשובים ביותר, צדקנים, כולם בידיים שלו". כל העלאה בתפקיד לוותה בצבירה גדולה עוד יותר של כוח "כאפשרות להרוס כל אדם."
איוון איליץ'חולה במחלה חשוכת מרפא, ומודעות למוות מהיר וקרוב מאלצת אותו לשנות את מבטו על החיים שלו, להעריך אותם מחדש ולהגיע למסקנה על חוסר הערך וחוסר המשמעות של החיים. המשמעות של חייו התמקדה בעבודתו המונוטונית ובבילויים. הוא לא אהב את אשתו, המשפחה לא היתה אצלו ערך, להועיל לחברה הוא לא שאף ולא האמין באלוהים. כתוצאה מכך, כאשר מתקרבת שעת המוות, איוון איליץ' הרגיש מאוכזב מחייו, כי הוא חי את חייו לא כפי שהיה צריך.
בנוסף, הוא סובל קשות מפחד המוות, שבא לכלל ביטוי במילים הבאות: "אם אני לא אהיה, מה יהיה? כלום לא יהיה? אז איפה אני אהיה כשאני לא אהיה? האם זה מוות? לא, לא רוצה". מילים אלה מבטאות את היחס למוות שמקובל בכל החברות המערביות.
טולסטוי מתאר את המוות לא כמושג מופשט, אלא כתהליך גופני, ביולוגי. הוא מתאר בפירוט את הסימפטומים של המחלה. איוון איליץ' מרגיש את המוות הפיזי כמו "משהו נורא ואיום, בלתי מתקבל על הדעת, שגדל בו ומוצץ את כוחו ללא הרף ומושך אותו אל הבלתי ידוע."
טולסטוי מתאר בפירוט את כל תהליך הדלדול וההתייבשות של הגוף, החולשה, בעיות העיכול והשינה.
מוות, לעומת זאת, בא לכלל ביטוי לא רק בכאב הגוף הנחלש מיום ליום, בחולשה ובטומאה, אלא כבשורה. זה הופך לאובססיה, אשר מובילה אותו לייאוש. "איוון איליץ'... הדף את המחשבות על המוות, אבל המוות המשיך בשלו, והוא בא ונעמד מולו והביט בו ישירות, והוא קפא וכבה האור בעיניו".
"והחלק הכי גרוע הוא שהמוות משך את תשומת ליבו אליו, לא כדי שהוא יעשה משהו, אלא רק בשביל להביט למוות ישירות לתוך עיניו, יביט בו ולא יעשה דבר, יביט מיוסר להחריד. "
- "זה עבר דרך הכל, ושום דבר לא יכול להאפיל עליו."
- "פתאום חלף המוות דרך המסך, והוא ראה אותו."
- "המוות מסתכל עליו מבעד לפרחים."
עם המודעות וההכרה בחוסר התקווה של מצבו, גוברת בנפשו של איוון איליץ תחושת כאב ושנאה כלפי אחרים.
הסיפור מתאר את ההיסטוריה של מחלתו של האדם, ייסורים נוראיים לפני המוות והמוות עצמו.
- "החיים הם סדרה של סבל גובר, שמתקדם במהירות גבוהה יותר ויותר לקראת הסבל הנוראי מכל." אבל המחלה והסבל הפיזי של הגיבור הם במישור החיצוני בלבד, שמסתיר מתחתיו תהליך של התחדשות הרוחנית של הגיבור.
מעונה על ידי הכאב והבדידות, שואל איוון איליץ שאלות בלתי פתורות: - "על מה כל הזוועה הזאת? זה לא יכול להיות שהחיים מגעילים כל כך וחסרי משמעות".
"-אולי אני לא חייתי כמו שצריך?"
- "ומיד היה מדחיק מעצמו את הפתרון היחידי של סוד החיים והמוות כמשהו בלתי אפשרי"
הסופר והוגה הדעות הרוסי לב טולסטוי ביטא בסיפור "מותו של איוון איליץ'" אחד מעקרונות היסוד של פילוסופיה האקזיסטנציאליסטית על כך שמוות הוא מצב גבול של קיום אנושי, יש לו השפעה עצומה על היחס של האדם לחיים, והוא מכריח אותו לחשוב מחדש עליהם. איוון איליץ' שינה מבטו על חייו, והחל תופס את העולם באופן שונה.
העלילה מצביעה על הבנת שקריות הקיום שלו, ועל תובנה קיומית אשר מתרחשת על סף מוות, מלווה בהתעוררות היכולת של הגיבור להרגיש. המחלה המתפתחת, לא רק הורסת את כל הנעימות וחשיבות של האירועים, אלא גם מטילה ספק במשמעות החיים בכלל.
רק כשאיוון איליץ'מודה שהחיים שלו לא היו נכונים, חוץ מכמה נקודות מרוחקות בהירות בילדותו, כאשר הוא נוטש כל ניסיון למצוא הצדקה לחיים אנוכיים ושקריים, הוא - "זוחל דרך חור שחור" - לאור. שנאה וכעס נסוגים, הוא מרגיש תחושה של חמלה כלפי הבן-תלמיד גימנסיה המנשק את ידו, ולאשתו, שהסתכלה עליו במבט נואש. זה לא רק שינוי מוסרי אלא גם התחדשות והתגברות על הפחד ממוות.
ייסוריו של איוון איליץ' בשעות האחרונות מזכירים ייסורי לידה: "הוא פירפר בזמן שנידחף על ידי כוח בלתי נראה לתוך שק שחור...הוא הרגיש ייסורים, גם בגלל שדוחפים אותו לחור השחור, ועוד יותר בגלל חוסר מסוגלותו להשתחל לתוכו."
המוות מביא הקלה מבורכת: "איוון איליץ' נפל וראה את האור, ונגלה לו שחייו לא הי כפי שצריך היה שיהיו, אבל זה עדיין בר שינוי." - זה משחרר את הגיבור לא רק מכאב פיזי, אלא גם מהשקרים ומהתפיסות המוטעות שנחשבו כחיים די הגונים ומכובדים.
טולסטוי מראה כמה זקוק האדם בשלב האחרון של מחלתו, ליחס רגיש ואנושי. כלומר, בשלב זה, יש לו השפעה טיפולית משמעותית להקל על הסבל הנפשי והפיזי.
גראסים הוא האדם היחיד בסביבתו של איוון איליץ', שמסוגל לתת יחס כזה. גראסים הוא פשוט וכנה, מתייחס לגוסס בצורה טבעית ופשוטה, עם טוב הלב הרגיל שלו ואנושיות עמוקה. כאשר איוון איליץ'אומר לגראסים: "אני חושב שזה לא נעים לך" ומתנצל על הטרחה הנגרמת עקב מחלתו, גראסים עונה: "למה שלא אטרח? אתה חולה." יחס כזה נחוץ לכל חולה.
גראסים מתייחס למוות ולסבל שנגרם על ידי המחלה הסופנית בפשטות. הוא אינו מפחד מהם, ולא מתבצר מפני המוות. זה מבדיל אותו מכל הדמויות האחרות, אשר מרחיקות עצמן מן המוות בכלל ומתהליך הגסיסה של האדם האהוב בפרט.
בסיפור של טולסטוי מתבטאת הגישה המקובלת בחברה הרוסית באותו הזמן ואשר שוררת עד היום: מגמה של טאבו בנוגע למוות, כלומר, הפיכתו של המוות למשהו אסור, שאי אפשר לדבר עליו בגלוי, יש להימנע מדיבורים על מוות, ולהימנע מלהזכיר בשיחה את המילה "מוות".
זה גם ממחיש את הפחד ממוות, שאחד מביטויו בחברה בזמן ההוא היה להסתיר את האמת מן החולה הסופני ולא לידע אותו על האבחנה שלו. הסתרת האמת "השקר המקובל על כולם, שהוא רק חולה ולא גוסס" מסבה סבל למטופל.
את הסבל שמתואר בסיפור, אין האדם יכול לשרוד לבד, ללא עזרה מבחוץ. השתיקה וההתחמקות משיחה ישירה וישרה מובילה לניכור, בידוד ובדידותו של החולה. גישה כזו לאנשים חולים במחלה סופנית, אל מצבם ובעיותיהם היא אחד הקריטריונים המובהקים של רמת החיים הסוציאליים של החברה בכללותה.
- "הנה מה טוב וכמה שזה קל, הוא חשב." במקום מוות היה אור.
המחשבות האחרונות של הגיבור - "איזו שמחה! המוות נעלם! הוא לא קיים יותר" הם סימן שעבר שינוי רוחני.


מחשבות על לב טולסטוי " מות איוון איליץ' "

לב טולסטוי היה סופר ופילוסוף קיומי. אחד מהנציגים המבריקים של הפילוסופיה הדתית הרוסית של המאה ה-19. את ההשקפות הפילוסופיות שלו תיאר ביצירתו הפילוסופית שכותרתה " וידוי. מהי האמונה שלי?"

לדברי טולסטוי, רק אמונה באלוהים עוזרת לאדם למצוא את משמעות החיים. לאחר שיקול דעת ארוך, הוא מגיע למסקנה שהאמונה היא שנותנת לחיים " משמעות שלא נהרסת על ידי סבל, ייסורים ומוות"
"מותו של איוון איליץ'", שנכתב על ידי לב טולסטוי בשנת 1886 ועבודה זו שייכת לקטגוריה של קיומיות, כיוון שהיא מתייחסת למוות כחרדה קיומית בסיסית של הקיום האנושי, וזה אופייני לפילוסופיה קיומית.
הסיפור מתחיל עם הידיעה על מותו של איוון איליץ', שנודעת לעמיתיו, חברי בית המשפט והתובע מעיתון הבוקר, בעת שהיו יחד במשרד בזמן הפסקה. טולסטוי כאמן מתאר את המוגבלות, חוסר היכולת להזדהות ומאפייני חוסר הרגישות של הדמויות: כל אחד מהם, ברגע שנודע לו על מותו של "חברו", המחשבה הראשונה שלו היא על השינויים האפשריים במערכת המשפטית בזכות המקום שהתפנה.
גיבור הסיפור איוון איליץ', אדם רגיל שעובד בבית המשפט, לא מצויר כדמות שלילית. זוהי דמות של אדם שדומה לאנשים אחרים "כמו כולם".
"ההיסטוריה של קורות החיים של איוון איליץ'הייתה פשוטה ורגילה ביותר."
מוטיב בינוניות ואוניברסליות חוזר ונשנה שוב ושוב, לא רק בהקשר לחייו של הגיבור. אפילו מת, לפי תיאורו של המחבר, אינו שונה מכל המתים.
- "איש מת שוכב, כפי שמתים תמיד שוכבים, ומבליט את מצחו כמו כל המתים, מצח שעווה צהוב ...".
לפי הנורמות החברתיות איוון איליץ'היה אדם עליז וחברותי בחברה, וקפדן ורשמי בעבודתו. לאורך כל חייו, איוון איליץ כיבד ונמשך "כמו זבוב לאור' אל מכובדי החברה. הוא תמיד חיפש את האישור שלהם וניסה להתאים לנורמות המוסר שלהם. הייתה חשיבות לחיצוניות על פני הפנימיות. כל מה שיכול להיחשב כלא מוסרי, אבל נעשה "בידיים נקיות, חולצה נקייה ומילים בצרפתית," אושר, ולכן נחשב מקובל. אבל לנוכח פני המוות, השקר המקובל מתברר כ"לא זה" ומתפורר לאבק.
במסגרת תפקידו כשופט בוחן, איוון איליץ' שולט במיומנות 'הדחקת כל הנסיבות מעצמו, שאינן קשורות לשירות ולהפיכה של כל מקרה מורכב לצורה שבה ההתעסקות בו באה לכלל ביטוי באופן חיצוני על נייר, ושאינם נכללים לחלוטין בדעתו האישית, והכי חשוב, מאפשר לקיים את כל הנהלים הנדרשים ". בביטול היחס האישי-רגשי למקרים שמתרחשים בבית המשפט ובלי להרגיש בחוסר הטבעיות של העבודה החדשה שלו, איוון איליץ מחשיב אותה די אטרקטיבית ומעניינת. האטרקטיביות העיקרית הייתה ההבנה של הכוח, שהוא הרגיש שיש לו עכשיו "כולם, ללא יוצא מן הכלל, האנשים החשובים ביותר, צדקנים, כולם בידיים שלו". כל העלאה בתפקיד לוותה בצבירה גדולה עוד יותר של כוח "כאפשרות להרוס כל אדם."
איוון איליץ'חולה במחלה חשוכת מרפא, ומודעות למוות מהיר וקרוב מאלצת אותו לשנות את מבטו על החיים שלו, להעריך אותם מחדש ולהגיע למסקנה על חוסר הערך וחוסר המשמעות של החיים. המשמעות של חייו התמקדה בעבודתו המונוטונית ובבילויים. הוא לא אהב את אשתו, המשפחה לא היתה אצלו ערך, להועיל לחברה הוא לא שאף ולא האמין באלוהים. כתוצאה מכך, כאשר מתקרבת שעת המוות, איוון איליץ' הרגיש מאוכזב מחייו, כי הוא חי את חייו לא כפי שהיה צריך.
בנוסף, הוא סובל קשות מפחד המוות, שבא לכלל ביטוי במילים הבאות: "אם אני לא אהיה, מה יהיה? כלום לא יהיה? אז איפה אני אהיה כשאני לא אהיה? האם זה מוות? לא, לא רוצה". מילים אלה מבטאות את היחס למוות שמקובל בכל החברות המערביות.
טולסטוי מתאר את המוות לא כמושג מופשט, אלא כתהליך גופני, ביולוגי. הוא מתאר בפירוט את הסימפטומים של המחלה. איוון איליץ' מרגיש את המוות הפיזי כמו "משהו נורא ואיום, בלתי מתקבל על הדעת, שגדל בו ומוצץ את כוחו ללא הרף ומושך אותו אל הבלתי ידוע."
טולסטוי מתאר בפירוט את כל תהליך הדלדול וההתייבשות של הגוף, החולשה, בעיות העיכול והשינה.
מוות, לעומת זאת, בא לכלל ביטוי לא רק בכאב הגוף הנחלש מיום ליום, בחולשה ובטומאה, אלא כבשורה. זה הופך לאובססיה, אשר מובילה אותו לייאוש. "איוון איליץ'... הדף את המחשבות על המוות, אבל המוות המשיך בשלו, והוא בא ונעמד מולו והביט בו ישירות, והוא קפא וכבה האור בעיניו".
"והחלק הכי גרוע הוא שהמוות משך את תשומת ליבו אליו, לא כדי שהוא יעשה משהו, אלא רק בשביל להביט למוות ישירות לתוך עיניו, יביט בו ולא יעשה דבר, יביט מיוסר להחריד. "
- "זה עבר דרך הכל, ושום דבר לא יכול להאפיל עליו."
- "פתאום חלף המוות דרך המסך, והוא ראה אותו."
- "המוות מסתכל עליו מבעד לפרחים."
עם המודעות וההכרה בחוסר התקווה של מצבו, גוברת בנפשו של איוון איליץ תחושת כאב ושנאה כלפי אחרים.
הסיפור מתאר את ההיסטוריה של מחלתו של האדם, ייסורים נוראיים לפני המוות והמוות עצמו.
- "החיים הם סדרה של סבל גובר, שמתקדם במהירות גבוהה יותר ויותר לקראת הסבל הנוראי מכל." אבל המחלה והסבל הפיזי של הגיבור הם במישור החיצוני בלבד, שמסתיר מתחתיו תהליך של התחדשות הרוחנית של הגיבור.
מעונה על ידי הכאב והבדידות, שואל איוון איליץ שאלות בלתי פתורות: - "על מה כל הזוועה הזאת? זה לא יכול להיות שהחיים מגעילים כל כך וחסרי משמעות".
"-אולי אני לא חייתי כמו שצריך?"
- "ומיד היה מדחיק מעצמו את הפתרון היחידי של סוד החיים והמוות כמשהו בלתי אפשרי"
הסופר והוגה הדעות הרוסי לב טולסטוי ביטא בסיפור "מותו של איוון איליץ'" אחד מעקרונות היסוד של פילוסופיה האקזיסטנציאליסטית על כך שמוות הוא מצב גבול של קיום אנושי, יש לו השפעה עצומה על היחס של האדם לחיים, והוא מכריח אותו לחשוב מחדש עליהם. איוון איליץ' שינה מבטו על חייו, והחל תופס את העולם באופן שונה.
העלילה מצביעה על הבנת שקריות הקיום שלו, ועל תובנה קיומית אשר מתרחשת על סף מוות, מלווה בהתעוררות היכולת של הגיבור להרגיש. המחלה המתפתחת, לא רק הורסת את כל הנעימות וחשיבות של האירועים, אלא גם מטילה ספק במשמעות החיים בכלל.
רק כשאיוון איליץ'מודה שהחיים שלו לא היו נכונים, חוץ מכמה נקודות מרוחקות בהירות בילדותו, כאשר הוא נוטש כל ניסיון למצוא הצדקה לחיים אנוכיים ושקריים, הוא - "זוחל דרך חור שחור" - לאור. שנאה וכעס נסוגים, הוא מרגיש תחושה של חמלה כלפי הבן-תלמיד גימנסיה המנשק את ידו, ולאשתו, שהסתכלה עליו במבט נואש. זה לא רק שינוי מוסרי אלא גם התחדשות והתגברות על הפחד ממוות.
ייסוריו של איוון איליץ' בשעות האחרונות מזכירים ייסורי לידה: "הוא פירפר בזמן שנידחף על ידי כוח בלתי נראה לתוך שק שחור...הוא הרגיש ייסורים, גם בגלל שדוחפים אותו לחור השחור, ועוד יותר בגלל חוסר מסוגלותו להשתחל לתוכו."
המוות מביא הקלה מבורכת: "איוון איליץ' נפל וראה את האור, ונגלה לו שחייו לא הי כפי שצריך היה שיהיו, אבל זה עדיין בר שינוי." - זה משחרר את הגיבור לא רק מכאב פיזי, אלא גם מהשקרים ומהתפיסות המוטעות שנחשבו כחיים די הגונים ומכובדים.
טולסטוי מראה כמה זקוק האדם בשלב האחרון של מחלתו, ליחס רגיש ואנושי. כלומר, בשלב זה, יש לו השפעה טיפולית משמעותית להקל על הסבל הנפשי והפיזי.
גראסים הוא האדם היחיד בסביבתו של איוון איליץ', שמסוגל לתת יחס כזה. גראסים הוא פשוט וכנה, מתייחס לגוסס בצורה טבעית ופשוטה, עם טוב הלב הרגיל שלו ואנושיות עמוקה. כאשר איוון איליץ'אומר לגראסים: "אני חושב שזה לא נעים לך" ומתנצל על הטרחה הנגרמת עקב מחלתו, גראסים עונה: "למה שלא אטרח? אתה חולה." יחס כזה נחוץ לכל חולה.
גראסים מתייחס למוות ולסבל שנגרם על ידי המחלה הסופנית בפשטות. הוא אינו מפחד מהם, ולא מתבצר מפני המוות. זה מבדיל אותו מכל הדמויות האחרות, אשר מרחיקות עצמן מן המוות בכלל ומתהליך הגסיסה של האדם האהוב בפרט.
בסיפור של טולסטוי מתבטאת הגישה המקובלת בחברה הרוסית באותו הזמן ואשר שוררת עד היום: מגמה של טאבו בנוגע למוות, כלומר, הפיכתו של המוות למשהו אסור, שאי אפשר לדבר עליו בגלוי, יש להימנע מדיבורים על מוות, ולהימנע מלהזכיר בשיחה את המילה "מוות".
זה גם ממחיש את הפחד ממוות, שאחד מביטויו בחברה בזמן ההוא היה להסתיר את האמת מן החולה הסופני ולא לידע אותו על האבחנה שלו. הסתרת האמת "השקר המקובל על כולם, שהוא רק חולה ולא גוסס" מסבה סבל למטופל.
את הסבל שמתואר בסיפור, אין האדם יכול לשרוד לבד, ללא עזרה מבחוץ. השתיקה וההתחמקות משיחה ישירה וישרה מובילה לניכור, בידוד ובדידותו של החולה. גישה כזו לאנשים חולים במחלה סופנית, אל מצבם ובעיותיהם היא אחד הקריטריונים המובהקים של רמת החיים הסוציאליים של החברה בכללותה.
- "הנה מה טוב וכמה שזה קל, הוא חשב." במקום מוות היה אור.
המחשבות האחרונות של הגיבור - "איזו שמחה! המוות נעלם! הוא לא קיים יותר" הם סימן שעבר שינוי רוחני.


תשובות לשאלותיכם

מהו ליווי רוחני?
ליווי רוחני מספק מערכת תומכת לאדם המצוי במצוקה, משבר או מחלה. באמצעות ליווי רוחני האדם המצוי במרכז ההתמודדות, יכול לשמור על הזהות האישית ולפתח תקווה, יחסים וחוויות משמעותיות. הליווי הרוחני מתמקד באדם בלבד ותחושותיו.

למי מתאים ליווי רוחני?
ליווי רוחני מתאים לכל אדם אשר נקלע למשבר או מחלה במהלך חייו אך לא רק. בליווי הרוחני יכולים להסתייע גם בני משפחה, חברים ויקירים אשר רוצים להתמודד עם הקושי הפרטי שלהם, במקביל לקושי עם המשבר או המחלה של יקיריהם.

לכמה משתתפים מיועדות הסדנאות אותן את מעבירה?
בכדי שהסדנא תהיה אפקטיבית ותאפשר לכל אחד מהמשתתפים לקבל את מלוא תשומת הלב והתמיכה, הסדנאות כוללות בין 15 ל- 20 משתתפים בלבד. כל אחד מהמשתתפים זוכה לתמיכה ויחס אישי. הסדנא מתנהלת בין שעה וחצי לשעתיים.

מה משלבת הסדנא?
במהלך הסדנא (בהתאם לצרכיכם ומצבכם), נשלב יצירה, בין אם זה ציור או מוסיקה, על מנת להקל עליכם לפתוח את הלב ולחוש בנוח להעלות נושאים אודותיהם הייתם שמחים לשוחח אך לא מצאתם את הדרך.

למי מיועדות ההרצאות?
ההרצאות מיועדות לארגונים בין היתר לצוותים מטפלים במחלקות השונות, חברות סיעוד, הוסטלים, מחלקות סוציאליות בערים השונות, לארגונים המטפלים באוכלוסייה עם מוגבלויות ועוד.

כיצד ניתן להזמין הרצאה?
בכדי להזמין את ההרצאה הנכם יכולים ליצור קשר דרך טופס צור קשר, או לחילופין דרך מספר הטלפון ונתאם את היום והשעה הנוחה לכם.

היכן מתנהל הליווי הפרטני?
את הליווי הרגשי או בשמו המקצועי "הליווי הרוחני" ניתן לבצע בשתי דרכים, האחת היא מפגש פיזי במקום שנקבע יחדיו והשנייה היא דרך "הסקייפ". הודות לטכנולוגיה המתקדמת, ניתן לנהל את המפגש מאזור הנוחות שלכם.

מחלת הסרטן התגלתה בגופו של בני בן ה- 15 האם ניתן לבצע דרכך את הליווי הרוחני?
הליווי הרגשי אותו אני מעניקה, אינו מתאים לילדים ובני נוער. הליווי מיועד לאוכלוסייה הבוגרת מגיל 18 ומעלה.

אם יש לכם שאלות נוספות, אשמח לספק לכם מידע נוסף, ללא התחייבות או מחויבות.

נשמח לדבר

דרכים רבות ליצירת הקשר איתנו:

  • Twitter
  • You Tube
  • Facebook
  • Flickr
  • Linked In
  • Skype
שם:
Email:
טלפון:
הודעה:

О нас

Я видел смысл своей жизни в том, чтобы помогать
другим увидеть смысл в своей жизни. Виктор Франкл.

Что чувствует человек, страдающий тяжелой болезнью? А его близкие, каково им ? Кому тяжелее: больному или его родственникам?

В таких ситуациях основными чувствами являются страх, растерянность, отчаяние, ощущение безысходности и глубокого одиночества, чувство пустоты и не проходящей душевной боли. И вдруг оказывается, что не у кого искать поддержки, не с кем поговорить или посоветоваться. Чаще всего ко мне обращаются за помощью люди, которые оказались в кризисной ситуации (например, тяжело болен близкий или сам человек попал в капкан болезни). Очень важно в такие моменты, чтобы кто-то «держал за руку».

Я не даю готовых ответов и решений. Я помогаю осознать перемены, задать непростые вопросы, почувствовать, что Вы не одиноки в своей беде и что есть человек, которому важно, что с Вами происходит.

Меня зовут Сара Вайнштейн. Работаю в больнице « Рамбам» с пациентами и их родственниками в онкологическом отделении, веду частную практику, работаю с группами и «один на один».

Я выпускница Хайфского Университета, по специальности «Эмоциональный интеллект», являюсь консультантом в этой области. Кроме этого я коуч и специалист со стажем в области эмоционально-душевной поддержки в кризисных ситуациях. Главным приоритетом для меня является помощь людям. Что такое эмоционально-душевная поддержка?


Это, прежде всего помощь человеку, переживающему кризис в связи с какой либо острой жизненной ситуацией.

Очень часто в такие периоды люди задаются вопросами о жизни и смерти, о смысле страданий, о том, как вообще жить дальше после того, что случилось. Вопросы, остающиеся без ответов и отсутствие человека, которому можно довериться, приводят к чувству одиночества, разочарования и невозможности приспособиться к переменам.

На наших встречах я помогаю понять и принять те эмоции, которые вы носите в себе, отпустить их и найти силы и смысл, чтобы жить дальше.


Я не знаю, что подойдет Вам: общение по скайпу, работа в группе или встречи один на один, но знаю точно, мы вместе подберем тот вариант, который будет комфортен именно для Вас.


Не оставайтесь с болью один на один!


Отзывы

  • «Иногда случается, что ситуация захватывает тебя врасплох и затягивает словно воронка. Ощущение беспокойства постепенно сменяется паникой, которая не дает принять, не то, что верное, любое решение. Часто получается, что именно о серьезных проблемах (в силу разных причин) мы не можем поговорить с друзьями или близкими. Мне посоветовали обратиться к Саре, когда я нуждалась в помощи и поддержке. Опытный специалист и очень светлый человек, которому я бесконечно благодарна. Спасибо Сара, за то, что уже на первой встрече я узнала так много нового о себе самой, а после еще нескольких бесед, пришло четкое понимание проблемы и необычайное спокойствие». Элла Кроль (Хайфа)
  • « Когда я шла к Саре, я, честно говоря, была настроена скептически, я не верила, что кто-то может помочь мне. Сегодня я хочу сказать Саре огромное спасибо за чудо, которое она делает. Сара, спасибо тебе за то, что вела меня за руку, тогда когда я не могла идти сама, спасибо за то, что помогла найти ответы на самые важные мои вопросы, спасибо за тепло и поддержку в самый страшный период моей жизни. Я рекомендую Сару тем, кому это необходимо, как настоящего профессионала, чуткого человека с большим сердцем». Юлия Кривински (Акко)
  • « Сара - это деликатность и сила, потрясающее умение услышать, почувствовать, поддержать. Дай нам Б-г не знать бед, но когда случается - Сара, это тот человек. (Natasha написали)
  • « Сара, я тебе очень благодарна за поддержку, за протянутую руку помощи и за тот "волшебный" и такой необходимый пинок. За твое внимание и вовремя сказанные слова, за твою такую заводную "рыжесть"! Первый шаг сделан, сомнения ушли прочь. Спасибо тебе! (Аня Левин)
  • « Я искренне благодарна и признательна Саре Вайнштейн, которая помогла мне выйти из очень сложного состояния. В очень трудный период, в «Рамбам» мне порекомендовали обратиться к Саре. Этому предшествовали 11 курсов химии терапии, трансплантация костного мозга, осложнения. Полная неадаптированность, т.к. в Израиле я жила чуть более полугода. К болезни добавилось тяжелое психологическое состояние (диагноз - депрессия). Сара постоянно встречалась со мной, беседовала, советовала, как пытаться выйти из этого состояния. Это была крайне необходимая для меня помощь. Ее поддержка, внимание, профессионализм помогли мне начать верить в возможность возвращение к нормальной жизни. Сейчас я опять научилась улыбаться, хочу и могу общаться с людьми, пытаюсь самостоятельно решать некоторые проблемы. Конечно, помощь Сары мне еще необходима и я надеюсь, что мы продолжим мое восстановление. (Елена Матвее)